Meta Description
Elke pagina heeft een eigen title tag en daarnaast een meta description tag.
De meta description tag voorziet de omschrijving van de pagina zoals die aan
de zoekmachine wordt aangeleverd. Het gebruik van de juiste keyword is hier
dus van belang. Het uitgangspunt naast een goed title- en description tag is een goede en zoekmachine vriendelijke tekst te schrijven. Waarom? Je wilt mensen
op je website hebben in plaats van alleen maar gevonden te worden in de zoekmachine. Mensen klikken op jouw tekst als het interessant en pakkend is. Belangrijk om te weten is dat de zoekmachines dit meenemen in de positie waarop jouw website uiteindelijk komt te staan. Of wel de pagina’s boven jou zijn minder relevant in tekst en gaan op termijn dalen of jouw pagina stijgt niet omdat de tekst van de concurrenten vaker wordt bezocht en mogelijk relevanter is qua inhoud.
YouTube
Veel websites vertonen filmpjes of korte video fragmenten. YouTube integreren in jouw website is verstandig omdat dit eveneens een meerwaarde heeft voor SEO. Je kunt je voorstellen dat hoe meer jouw YouTube video wordt bekeken deze stijgt in de zoekresultaten van YouTube zelf. Op het moment dat dit gebeurt zal binnen de zoekresultaten van Google deze betreffende video ook hoger komen te staan. Om te voorkomen dat de bezoekers niet doorklikken naar YouTube is het beter een YouTube kanaal te integreren in jouw website. Zodoende blijven jouw ‘Stick Ratio’ en jouw ‘Native Marketing’ op een gewenst niveau.H1 - De Kop
Breadcrumbs
Ongeduldig
Wees niet te ongeduldig bij het inzetten van SEO, er gaat namelijk nog wel een behoorlijke tijd overheen voordat resultaat zich laat zien.
Te snel verandering aanbrengen is dus niet aan te raden.
Google “Dance” is na lancering van jouw website een bekend fenomeen. Je pagina’s zullen in korte tijd stijgen en dalen zonder definitieve plek waar ze uiteindelijk zullen eindigen.