Zonder juiste keywords is het eigenlijk ondoenlijk om een hoge positie tussen de zoekresultaten te verkrijgen.
Het toepassen van de Research naar Keywords is er op gericht om jouw website in de zoekmachines terug te laten vinden. Deze stap is dus eigenlijk onmisbaar. Je kunt uiteraard zonder keyword de website online zetten, echter is het zonde van de gedane investering. Je hebt dan een basis gemaakt, maar het is achter de schermen niet echt af.
Het “huis” staat, maar details zoals verf of behang zijn niet gebruikt. Dus een keyword is nodig, maar zonder juist keyword heb je nog steeds een website.
Ik heb mijn keyword
Mocht jij je keyword weten en bestaat hiervoor weinig competitie, dan is het zaak om meerdere woorden te zoeken die bij dat keyword aansluiten en deze vervolgens te gaan verwerken in de content van je website. Je maakt een ruwe opzet van tekst en titels en verwerkt hierin de kernwoorden waarmee jij gevonden wilt worden binnen de zoekmachines. Als je deze woorden op een juiste manier in de content inzet zal je website binnen de zoekmachine langzaam stijgen. Op het moment dat je website in de zoekmachine stijgt zal het aantal bezoekers en potentiële klanten mogelijk ook stijgen.
Hoe pas ik het dan toe?
Keyword research moet je omgekeerd benaderen, jij verkoopt of prijst een product aan op jouw website. Echter hoe zou jij zoeken op het internet als jijzelf de bezoeker zou zijn? Jij als bezoeker hebt dus belang bij een product, maar welk woord gebruikt de bezoeker in de zoekmachine. Als dit woord treffend is zal jouw website naar boven komen, als dit woord niet treffend is komt jouw website niet in beeld. Veel mensen besteden keyword research uit aan een bedrijf wat zich met name richt op SEO.
Maak gebruik van afbeeldingen
Een afbeelding spreekt veel meer tot de verbeelding dan tekst, immers een foto zegt meer dan 1000 woorden. Verwerk daarom op jouw website afbeeldingen waarmee je je boodschap kunt versterken. Optimaliseer deze afbeeldingen ook voor de vindbaarheid op het internet. Houdt hierbij rekening met de juiste afmeting voor jouw afbeeldingen. Mocht je niet weten welke afmeting geschikt is voor een afbeelding in jouw content, neem dan eens een kijkje op Image Optimizer Kraken i.o daar kun je jouw afbeeldingen op de juiste manier optimaliseren voor je website of webshop.
Keywords en afbeeldingen verwerken in je content
Als je al je kernwoorden en afbeeldingen hebt verzameld kun je jouw ruwe opzet gaan fine tunen. Er zijn echter wel een aantal belangrijke zaken waarmee je rekening dient te houden. Google bijvoorbeeld beloont jouw website als hij voldoet aan een aantal criteria maar zal ook zeker straffen als je dit verzuimd op een goede manier toe te passen. Hierdoor zal je website alleen maar verder wegzakken in de zoekmachines in plaats te stijgen, iets wat jij uiteraard niet wilt laten gebeuren. Om te zorgen voor een stijging binnen de zoekmachine raad ik je aan de volgende stappen goed te zetten; houd je content leesbaar en schrijf leesvriendelijke teksten voor jouw bezoekers, zorg voor een duidelijke structuur en wees zuinig met het gebruik
van de H1 kop in je content. Maximaal 1x een H1 kop is meer dan afdoende, neem hierna bijvoorbeeld H2, H3 of H4. Het gebruik van sub-koppen is met het aanbrengen van structuur geen enkel probleem, maar voorkom het over gebruik van de H1. Verder is het belangrijk om jouw gezochte relevante afbeeldingen te optimaliseren
en te verwerken in je content.