Jij wilt toch ook een succesvol e-commerce platform runnen, maar hoe pak je dat effectief aan? Potentiële klanten jouw product laten kopen is nog maar de helft van de strijd. Om het gebruik van de klant zo aangenaam mogelijk te maken, is het belangrijk dat ze kunnen vinden wat ze willen, wanneer ze het willen – voordat ze het ergens anders gaan zoeken. Als je op zoek bent naar manieren om jouw producten beter zichtbaar te maken op je e-commerce website, zijn hier een aantal tips!

Producten zichtbaar maken

Jouw e-commerce website moet zo zijn ingericht dat producten gemakkelijk zijn te vinden. Klanten willen geen tijd spenderen aan het zoeken naar het product wat ze willen hebben. Dit is met name het geval op mobiele apparaten, waardoor het aankoopproces snel en gemakkelijk verloopt. Hou de producten die jij verkoopt ook op jouw website, zo verleen je de potentiële klant ook gelijk toegang naar het product wat men zoekt.

Keyword Research in Friesland voor mijn website

Fotografie op hoog niveau

Stap af van de stockfoto’s en/ of afbeeldingen met witte achtergronden! Onderscheiden van jouw producten is net zo belangrijk als het online hebben van je producten. Maak gebruik van (je eigen) fotografische vaardigheden, of huur een professional in. Model indien nodig, om je potentiële klanten te laten zien hoe je producten er echt uit ziet. Door je producten visueel te maken als bruikbare items, in plaats van alleen iets dat je kunt kopen; krijgen ze een doel, die jouw potentiële klant mogelijk aanspreekt.

Het gaat om de identiteit van jouw merk, maak de foto’s dan ook uniek, wees creatief maar blijf relevant.

Neem het initiatief, laat zien wat JIJ wilt

Meer van een bepaald product verkopen? Maak dat dan het centrale deel van jouw e-commerce-site. Als je een specifiek product wilt promoten, zorg er dan voor dat jouw bezoekers hiervan op de hoogte kunnen zijn. Biedt je korting of een geweldige prijs licht deze actie dan specifiek uit. Een verkooppagina kan een hogere omzet genereren voor gereduceerde producten, maar ga je artikelen met een volledige prijs dan is het introduceren en maken van een campagne over nieuwe producten de sleutel om ze zichtbaarder te maken.

Je kunt redelijk gemakkelijk jou bezoekers sturen naar het product waar je bijvoorbeeld een overtollige voorraad van hebt. Je kunt hiermee bijvoorbeeld de kop en het centrum van de pagina mee vullen. Daarnaast kun je overwegen om bezoekers direct naar het product te leiden.

Wees zo visueel mogelijk en laat jouw merk ten allen tijde doorschijnen

Keyword Research voor website in Friesland

Navigatie gebruiksvriendelijk

Het is bijna niet mogelijk dat van alles wat je wilt verkopen dit op de eerste pagina kan worden weergegeven. Toch is het wel verstandig om voor sommige items ervoor te zorgen dat ze zo gemakkelijk mogelijk te vinden zijn. Er zijn diverse optie’s om jouw website zo in te richten dat navigatie wordt vereenvoudigd. Je kunt denken aan een filtermenu of een functionele zoekbalk. Het gaat erom dat je jou bezoekers zoveel mogelijk manieren biedt, om met zo min mogelijk klikken bij het product te komen.

Je kunt experimenteren en testen hoe lang het duurt om een ​​specifiek item op je site te vinden. Klok deze tijd vanaf je startpagina of vanaf platforms waarop je adverteert; Als het meer dan twee of drie klikken zijn, is het waarschijnlijk dat jouw klanten niet lang genoeg blijven rondhangen om het gewenste product te vinden. Dit proces zul je dan moeten versnellen.

Focus op relevante producten

Als een product opvallend populair is en er echt uitspringt in de verkoop, maar vergelijkbare items verkopen helaas niet of minder goed, dan is het tijd om aanpassingen te doen. Je zult potentiële klanten moeten laten weten dat je ten allen tijde andere opties hebt. Dit kun je doen door zowel afzonderlijke lijsten als meerdere kleuren en stijlen bij elk item aan te bieden. Extra keuze betekent dat er voor iedereen iets is, zelfs als ze er in het begin niet naar op zoek zijn. Als jouw klant in het bijzonder geïnteresseerd is in één product, is het best waarschijnlijk dat ze andere dingen op dezelfde manier leuk zullen vinden.

Keywords en afbeeldingen op mijn website

Gerichte marketing

Aarzelende kopers kun je gemakkelijke bereiken en overtuigen met gerichte reclame. Als het gaat om het promoten van je producten en ze zichtbaarder maken voor je klanten, zal het tonen van wat ze missen zeker geen kwaad kunnen. Als je dit op een goede manier en adequate manier aanpakt, zul je merken dat ook deze producten vaker bezocht zullen worden of bezoekers komen terug op je e-commerce website om het product alsnog te kopen.

Als het gaat om social media marketing, is beeldspraak koning. Of wel als je de zichtbaarheid van de producten op jouw e Commerce-site wilt verbeteren, moet je ervoor zorgen dat jouw advertenties dit weerspiegelen.

Overal op je site, integreer jouw producten

Op elke pagina van je website kun je producten laten “spreken”. Hierdoor mis nooit meer een kans om te laten zien wat je nog meer verkoopt. Hierdoor kunnen bezoekers dieper op alle producten die je te koop hebt wordt getrokken. Plaats je een Instagram-widget op jouw site dan kun je hiermee de klant bereiken en hen in no time toegang geven tot nog meer ambitieuze beelden.

Show-case

Een showcase kan jou helpen op een moment dat je meerdere producten wilt promoten. Je kunt hiermee potentiële klanten een meer visuele kijk geven op een product dat je aanbiedt. Professionele fotografie inzetten om glossy foto’s te tonen geeft meer waarde aan het indivudule product en toont dat jij jouw klanten professioneel wilt bedienen en je product serieus neemt.

Ga voor zelf-styling

Zelf-styling; hiermee ga jij jouw specifieke producten uitlichten.
Lijkt jouw product op vergelijkbare websites hetzelfde, geef er dan een andere wending aan. Als jouw afbeelding overeenkomt met die van de fabrikant van het product of weinig verschilt van verkopers met andere artikelen zullen bezoekers minder snel interesse in jouw specifieke product.

Zichtbaarheid op lange termijn verbeteren? Dan is het van essentieel belang om zelf-styling toe te passen! Maak je product “groter” dan zijn concurrenten met betere/ slimmere namen, geweldige (profesionele) fotografie en een eenvoudig te gebruiken e-commerce-site.iets  Als je dit op de juiste manier inzet zul je merken dat je concurrenten voorbij gaat en klanten jouw hele scala van producten snel zal leren kennen.

Denk je dat het je niet (helemaal) gaat lukken om een gericht e-commerce platform op te zetten, dan kan DynamicStyle je verder helpen.

Skip to content